Kresba představuje klíčový prvek v terapii vývojové dysfázie. I když je kreslení obecně oblíbenou činností mezi dětmi, u těch s dysfázií může tato činnost přinášet určité obtíže. Tyto děti často nemají zájem o kreslení a někdy se k němu vůbec neodhodlají. Jejich kresby mohou být dlouho pouze jednoduchými čmáranicemi, často nebarví obrázky a mohou mít problémy s nakreslením něčeho konkrétního. Při rozvíjení dovedností v oblasti kresby je zapotřebí:
NÁCVIK SPRÁVNÉHO ÚCHOPU TUŽKY
UVOLNOVACÍ CVIČENÍ PRSTŮ A RUKY
NACVIČOVÁNÍ TAHŮ
Jednotlivých prvků (kruhy, čáry, vlnovky, atd.)
SPOJOVÁNÍ
Po nacvičování jednotlivých prvků tyto prvky spojujeme ( například kruh a čáry: sluníčko)
VĚTŠÍ PLOCHA
Využívání větší plochy – např. tabule, nejen papír nebo sešit.
NACVIČOVÁNÍ TAHŮ
Nacvičovat kresebné dovednosti vleže, vsedě, ve stoje.