Nejmarkantnějším projevem je narušení krátkodobé verbální paměti. To se projevuje tím, že dítě výrazně zkresluje slova, výslovnost hlásek je neustálená (dítě může například vyslovit slovo “vajíčko” jako “hajíko”, “ajík”, “vako”, což znamená proměnlivost ve formě slova). V důsledku toho je řeč obtížně srozumitelná a slova jsou deformovaná. Kromě toho mají děti problémy s pamětí na říkanky, písničky, početní řady a podobně.
Při cvičení se zaměřujeme na:
OPAKOVÁNÍ SLOV
Dvouslabičných, trojslabičných, slova vytleskáváme, vyťukáváme apod.
OPAKOVÁNÍ VĚT
Začínáme jednoduchými krátkými větami, postupně přidáváme slova (důležité je dodržet počet slov ve větě a správný slovosled).
PÍSNIČKY, ŘÍKANKY
Můžeme doprovázet pohybem.
KRESBA JEDNODUCHÉHO OBRÁZKU Z PAMĚTI
Sněhulák, sluníčko, dům, kytka - jednotlivé tahy za sebou
JEDNODUCHÉ POHYBOVÉ HRY
POZORNOST
Měníme činnosti velmi často (ze začátku např. po dvou minutách – kreslíme, pak skládáme kostky, pak popisujeme obrázky v knížce), po čase intervaly prodlužujeme.
RUŠIVÉ PODNĚTY
Nejdříve by dítě nemělo být v činnostech ničím rušeno, postupně zavádíme mírné rušivé podněty, navzdory kterým by dítě mělo zvládnout udržet pozornost.